středa 23. ledna 2019

Varování! Na látkování může vzniknout závislost. #1


Nebudu psát o výhodách látkování ze stránky ekonomické a ekologické, toho se všude dočtete dost. Ale samozřejmě i tohle je pro mě důležité. Chci psát o svých pocitech před a během a o oblíbených kouscích v mé výbavě.

V těhotenství jsem začala cítit potřebu něco změnit, dělat některé věci jinak. Přicházela nová etapa mého života, na kterou jsem se neskutečně těšila, tak proč nezačít "nanovo". :) Mám ráda výzvy a snažím se nevolit ty nejjednodušší cesty. Což je vtipné, protože jsem od přírody hrozně lenivá.

Všechny moc dobře víme, jak je pohodlné mít kus igelitu mezi nohama, každá si to určitě aspoň jednou zkusila. Řekla jsem si, že svému dítěti takové pohodlí dopřát nechci. Ve volných chvílích jsem brouzdala po internetu a zjišťovala. Na YouTube se najde spousta inspirativních videí k tomuto tématu. Oblíbila jsem si například MaruškaVEG, která vlastně byla přímo u zrodu mého rozhodnutí. Na jejím kanále uslyšíte o látkování mnoho. Doporučuji shlédnout "Výhody látkování", "Jak na látkovou výbavu" a další. Dále můžu doporučit Kate and family a video "Látkové plenky..". Čím více jsem toho zjistila, tím více jsem se na látkování těšila. A těšit se, je podle mě důležité, protože tak odoláte všem těm rádoby jednoduchým cestám. A tak začala pohádka o tom, jak se ze shopaholičky stala plenkoholička.

Má prvotní představa o výbavě složené převážně ze čtverců a svrchňáků byla rázem tatam! Moderní látkové plenky si člověk rychle zamiluje. Nabídka je tak široká, že se člověk občas cítí být v pasti, protože by nejradši koupil všechno. Tolik střihů, barev, vzorů a materiálů. Ne jednou mi z toho šla hlava kolem. :) Poblouznění jsem ale zvládla odolat a se znovu nalezeným rozumem jsem začala nakupovat.
Látkovat jsme začali hned po návratu z porodnice. Výbavu mám momentálně složenou ze tří značek, se kterými jsem spokojená. První nákupy byly převážně v novorozenecké velikosti. Další už jednovelikostní, některé kousky po zmenšení seděly už ve třech měsících, na některé je prcek malý ještě teď. Každopádně většinu novorozeneckých plenek jsme definitivně vyřadili asi po 4 a půl měsících. Záleží samozřejmě na proporcích, jinému miminku může novorozenecká velikost vydržet déle, nebo naopak už ve třech měsících bude malá.

Novorozenecké mám tedy 100 % odzkoušené, a jak dopadly se dočtete v jednom z příštích článků. V první řadě se ale zaměříme na základní rozdělení látkových plen. Pokusím se vám co nejjasněji pomoct zorientovat se v typech a pro některé začátečníky možná komplikovaném používání. Budu s vámi sdílet své zkušenosti a poznatky.

Příště se můžete těšit na svrchní vrstvu. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Tvůj komentář. :)