neděle 27. března 2016

DIY- Vzpomínkovo motivační nástěnka




Od nového nábytku nám tu zůstalo velké množství polystyrenu a co jiného z něj vyrobit, než nástěnku. ;) Nechtěla jsem však žádnou fádní, co má doma kde kdo, ale na druhou stranu mi interier nedovoluje ani nic moc výstředního. Zvolila jsem tedy neutrální přírodní s malými barevnými prvky. Na začátku bylo v plánu vytvořit části šestiúhelníkového tvaru, ze kterých by nakonec vznikl motiv plástve, jelikož se mi nechtělo rýsovat šablonu, skončila jsem u jednoduchého čtverce. Postup by byl ovšem úplně stejný. Je už čistě na vás, jaký tvar zvolíte vy, jestli obdélník, trojúhelník, či jiné. Stejně tak barevné kombinace. Doporučuji však jednobarevný základ. Strakatou variantu jen v kombinaci s černobílými fotkami. ;)
Tak se dáme do toho. :)


Budeme potřebovat:
Polystyrenovou desku (ideálně 1- 2 cm širokou)
Balíci papír
Pravítko
Nůžky
Tužku
Zalamovací nožík
Tuhé lepidlo
Oboustrannou lepící pásku (nemůsí být)
Lepící pásku
Barevné lepící pásky, fixy, pastelky



Jako první si vyrobíme části z polystyrenu. 
Pokud půjde o složitější tvar doporučuji vytvořit si šablonu z tvrdého papíru. U jednoduchých můžeme pomocí pravítka a tužky odměřovat přímo na polystyren. Velikost nechám na vás. Záleží, jak velký máte prostor a z kolika částí chcete nástěnku mít. Můj rozměr je 32 x 32 cm (délka pravítka), 8 částí. Následně všechno, pomocí ostrého zalamovacího nože, vyřežeme.
Jakmile máme hotovo, na řadu přichází balící papír. Můžete obalit všechny části, jen některé, nebo polovinu jako to mám já. Další postup je jednoduchý. Položíme polystyren na balící papír z rubní strany, obkreslíme a na každou stranu přidáme cca 8 cm. Protáhneme všechny přímky až ke kraji. Vystřihneme podle obrázku a zopakujeme na každou část, kterou chceme obalit. 


Přehneme vzniklé záložky a pomocí tuhého lepidla (je nejlepší, přilepený papír krásně drží a neklouže. Místo tuhého lepidla použijeme lepící pásku) slepíme k sobě.


Složitější část máme úspěšně za sebou. :)


Aby nebyly neobalené části úplně obyčejné, pomocí barevné lepící pásky vytvoříme po celém obvodu rámeček. Použijte takové barvy, které se vám líbí, nebo které budou ladit s vašim interierem. Doporučuji lepící pásku nenatahovat. Pozdější smršťování by způsobilo odlepování rohů.


Nyní máme části připravené na finále. :) Teď už stačí jen všechno přilepit na stěnu a k tomu nám pomůže oboustranná lepící páska (pokud nemáte, použijte obyčejnou lepící pásku, kterou přehnete nelepící stranou k sobě a slepíte). Vzhledem k váze stačí na dvou místech. Nechala jsem mezi čtverci malé mezery, díky kterým vznikla mozaiková struktura. Jak si části poskládáte je jen na vás. Hlavně, aby jste byli spokojení. ;) 


A máme hotovo! :D Vše připraveno na konečnou nejzábavnější fázi. Fotky! Vaše nástěnka může být motivační, vzpomínková, nebo něco jako váš soukromý wish list, kde si budete dávat věci, které si přejete mít, zažít, nebo se naučit. Kreativitě se meze nekladou. :)
Doufám, že jste si výrobu užili stejně jako já a máte radost z nového doplňku, který společně s vašimi fotkami příjemně změní atmosféru vašeho bytu. :)

J.

2 komentáře:

  1. Úžasný nápad. Já se těším, až budu bydlet sama. A pořádně všechno ozdobím fotkami. :) Vypadá to moc pěkně. Hezký nápad.

    S láskou Mí.
    http://mycrazydiary.blog.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Tvůj komentář. :)